Wijzigen van betaalrekening. Is dat ingewikkeld?

Wijzigen van betaalrekening. Is dat ingewikkeld?

Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Financiën, blijkt dat maar 3% van de consumenten wel eens van betaalrekening verandert. De voornaamste reden die aangevoerd wordt door consumenten is het ongemak dat bij het overstappen speelt. Is dit wel terecht?

Overstapservice

Sinds een aantal jaren is er de mogelijkheid van de Overstapservice. Dit is een initiatief van de gezamenlijke banken in Nederland om het veranderen van betaalrekening van de ene naar de andere bank eenvoudig te maken. De Overstapservice vraag je aan bij de nieuwe bank.

Werkwijze

De Overstapservice zorgt gedurende dertien maanden voor het automatisch doorleiden van bijschrijvingen naar uw nieuwe betaalrekening. Ook worden rechtstreekse betalingen op grond van incasso's van uw nieuwe betaalrekening afgeschreven. U hoeft incassanten niet zelf te informeren, dat doet de Overstapservice voor u. U krijgt een overzicht van alle doorgeleide transacties. Aan de hand van deze overzichten kunt u eenvoudig zien welke transacties via de Overstapservice zijn gedaan.

Overstapkaarten

De Overstapservice stopt na 13 maanden. Het enige dat u nog hoeft te doen is binnen deze termijn de organisaties waarvan u betalingen ontvangt te informeren. Hiervoor zijn handige overstapkaarten te downloaden op de website www.overstapservice.nl

Waarom overstappen?

Dit is natuurlijk een belangrijke vraag. Waarom zou je overstappen? Veel consumenten hebben van oudsher een rekening bij een van de grootbanken. De grote bekende Nederlandse banken sluiten echter steeds meer van hun vestigingen. In kleinere dorpen is vaak geen bank meer te vinden. Soms zelfs geen pinautomaat. Kleinere banken, zoals bijvoorbeeld de Regiobank, hebben de verantwoordelijkheid opgepakt en zorgen ervoor dat je gewoon naar de bank kunt in jouw dorp.

Loop 'even' binnen

Bij Regiobank kun je gebruik maken van alle moderne faciliteiten zoals internetbankieren en mobiel bankieren. Maar unieker is misschien wel dat je bij Regiobank gewoon even binnen kunt lopen. Je krijgt de persoonlijke aandacht die je mag verwachten van een bank. Kijk op onze Regiobankpagina voor meer informatie.

Noodplan verlengd, dit zijn de wijzigingen.

29-05-2020 Noodplan verlengd, dit zijn de wijzigingen.

Licht aan het einde van de tunnel

27-05-2020 Licht aan het einde van de tunnel

Langer thuiswerken, wat nu?

23-04-2020 Langer thuiswerken, wat nu?

Update: Wat betekent het Noodplan van de overheid voor uw bedrijf?

01-04-2020 Update: Wat betekent het Noodplan van de overheid voor uw bedrijf?