"Dat was een duur kopje koffie!"

"Dat was een duur kopje koffie!"

Deze weken spookt er zo nu en dan een zin door mijn hoofd: "Dat was wel een duur kopje koffie..."  Hoe dat zo? Nou, het begon allemaal drie weken terug op vrijdagavond. Ik had mijn kinderen naar bed gebracht en nam de vakpers ter hand. Al bladerend stuitte ik op een interessant artikel over een nieuw product van Allianz. Zij hadden een nieuwe levensverzekering in de markt gezet. Aan het eind van het stuk moest ik direct aan Carina denken.

Met Carina had ik een tijdje terug een onderhoudsgesprek gevoerd en hierin was ook de lopende levensverzekering van Carina besproken. We kwamen samen tot de conclusie dat we toch iets anders met deze verzekering moesten doen. Dit nieuwe product van Allianz was  precies wat Carina nodig had!

De volgende maandag kwam ik op kantoor en heb direct contact opgenomen met Allianz en de polisvoorwaarden opgevraagd. Voordat je een product adviseert moet je er immers wel het fijne van weten. Na een uurtje studeerwerk en nog wat telefonische onderzoek wist ik het zeker. We gaan de huidige polis van Carina omzetten naar dit product.

Dus ik weer contact zoeken met Allianz en aangeven dat ik een offerte wilde ontvangen voor Carina. De eerste offerte die binnenkwam was, bleek na mijn controle niet juist. Ik gaf mijn contactpersoon bij Allianz de correcties door en de volgende dag had ik de offerte zoals ik hem hebben wilde. Ik had ook direct maar even de aanvraagformulieren opgevraagd. Ik weet namelijk dat Carina een druk bezet vrouw is. Ik had daarom alle benodigde formulieren vast ingevuld voor zover ik over de gevraagde informatie beschikte. Uiteindelijk had ik na een krap uurtje het dossier helemaal goed voorbereid.

Ik Carina gebeld met het goede nieuws dat ik een verzekering voor hem had gevonden die aan al zijn wensen tegemoet kwam. Of hij even langs wilde komen om het verder in gang te zetten. Zoals ik al zei was Carina een druk bezet vrouw en was het even zoeken naar een gaatje in zijn agenda. Maar na enige moeite stond de afspraak. Carina kwam op kantoor en in een gesprek heb ik uitgelegd wat de nieuwe levensverzekering inhield en wat we zouden gaan doen. Carina was net zo enthousiast als ik en omdat ik alles had voorbereid hoefde zij alleen nog maar een handtekening te zetten en klaar was Carina.

Tevreden met mezelf ging ik aan de slag met de verdere afwikkeling. Eerst het hele adviesdossier opstellen. Daarna de nieuwe aanvraag naar Allianz versturen, wachten tot de polis binnenkomt. Controleren of de polis juist is opgemaakt en daarna nog de oude polis beëindigen. Al met al was ik er zeker twee uur mee bezig geweest en dan had ik de vrijdagavond, het feit dat ik aan Carina dacht en het studeerwerk niet meegerekend. Dus een factuur gestuurd voor twee uur arbeid. Iedereen blij, dacht ik. Tot ik Carina aan de lijn kreeg. "Dat was wel een erg duur kopje koffie! Zo’n rekening voor maar twee handtekeningetjes zetten!"

Noodplan verlengd, dit zijn de wijzigingen.

29-05-2020 Noodplan verlengd, dit zijn de wijzigingen.

Licht aan het einde van de tunnel

27-05-2020 Licht aan het einde van de tunnel

Langer thuiswerken, wat nu?

23-04-2020 Langer thuiswerken, wat nu?

Update: Wat betekent het Noodplan van de overheid voor uw bedrijf?

01-04-2020 Update: Wat betekent het Noodplan van de overheid voor uw bedrijf?